Tam, gdzie bije puls „zielonej” branży

Zieleń to Życie 2022

Od niemal 30 lat goszczą w Warszawie najbardziej zielone w naszej części Europy targi ogrodnicze, które w 1993 r. zapoczątkowały misję popularyzowania szkółkarstwa – drzew, krzewów, bylin, pnączy – i nieprzerwanie ją realizują. Organizatorzy – Związek Szkółkarzy Polskich i Agencja Promocji Zieleni – dostosowują przy tym formułę wydarzenia do dynamicznie zmieniającej się sytuacji branży oraz jej siostrzanych sektorów, poszerzając krąg uczestników i odbiorców.

Międzynarodowa Wystawa ZIELEŃ TO ŻYCIE & FLOWER EXPO POLSKA 2022 odbędzie się w dniach 1-3 września, w tradycyjnej lokalizacji, czyli w EXPO XXI Warszawa, pod hasłem „Naturalnie!”. W targach weźmie udział ponad 150 wystawców z 9 krajów, którzy zaprezentują przede wszystkim rośliny, ale także wiele innych produktów typowych dla branży ogrodniczej. Zwiedzający mogą też liczyć na ciekawy program towarzyszący wystawie.

Naturalnie!
Hasło nadchodzącej edycji targów jest krótkie, ale wymowne. Można je interpretować na różne sposoby, mając na uwadze naturę, którą zapewniają rośliny, ogrody, tereny zieleni, czy też naturalną konieczność otaczania się przyrodą, a wreszcie – oczywistą potrzebę odwiedzenia wystawy, będącej obowiązkowym punktem w kalendarzu imprez ogrodniczych. – Spotykamy się na początku września w Warszawie? – Naturalnie!

Cenne kontakty na żywo
Po pandemicznych ograniczeniach, wzrosła rola spotkań twarzą w twarz – z biznesowymi partnerami, klientami czy finalnymi odbiorcami.  Dwa ostatnie lata zredefiniowały profil klientów w zielonej branży – zarówno hurtowych, jak i detalicznych. Wymaga to poznawania się „na nowo” w przypadku relacji B2B oraz B2C, do czego znakomicie nadaje się „Zieleń to Życie” – podkreśla Joanna Filipczak, dyrektor wystawy.

Różnorodna oferta, z przewagą roślin
156 wystawców z 9 krajów (poza Polską są to: Belgia, Dania, Francja, Holandia, Litwa, Niemcy, Włochy, USA) zaprezentuje różnorodny asortyment produktów i usług. Aż 64,3% wystawców pokaże materiał roślinny – głównie szkółkarski, ozdobny i owocowy. Inne eksponaty, jakich i tym razem należy się spodziewać podczas Międzynarodowej Wystawy ZIELEŃ TO ŻYCIE & FLOWER EXPO POLSKA, to: nasiona, cebule kwiatowe, rośliny balkonowo-rabatowe, choinki świąteczne, kwiaty cięte, rośliny doniczkowe, akcesoria florystyczne, podłoża, nawozy, środki do ochrony i pielęgnacji roślin, narzędzia, maszyny, technologie dla szkółkarstwa i terenów zieleni, doniczki, opakowania, etykiety, transport i logistyka, artykuły dekoracyjne, ceramikę, elementy małej architektury, meble, nawierzchnie, wsparcie sprzedaży, programy komputerowe, książki, czasopisma.

Mocna marka „ZIELEŃ TO ŻYCIE”
 „Zieleń to Życie” jest wyjątkową wystawą. W tej części Europy tylko u nas można zobaczyć tak bogaty asortyment roślin do ogrodów i na tereny zieleni. Wszystko – w pełnej krasie, w okresie wegetacji – mówi z przekonaniem Joanna Filipczak. Dyrektor targów zwraca również uwagę na utrwaloną pozycję wydarzenia, budowanego od podstaw przez szkółkarzy, jako ich oddolna inicjatywa, które zyskało powszechne uznanie, nie tylko w „zielonej” branży.  Dzięki strategii i randze ZSzP „Zieleń to Życie” niezmiennie trwa od prawie trzydziestu lat, pomimo globalnych i lokalnych zawirowań, dynamicznych i niespodziewanych zmian oraz wbrew nieprzewidywalności, która stała się znakiem obecnych czasów – dodaje Joanna Filipczak.

Nowości – siła napędowa branży
Nowe odmiany roślin i nowe produkty zawsze przykuwają szczególną uwagę zwiedzających, stanowią motyw przewodni relacji podsumowujących wydarzenie.
W zgodzie z tą prawidłowością Konkurs Roślin Nowości stał się nieodłącznym elementem wystawy „Zieleń to Życie”, nabrał prestiżu, dodatkowo wyróżniając ją spośród innych branżowych wydarzeń i wzmacniając jej marketingowy przekaz. W 2022 roku do konkursowej oceny zgłoszono ponad 30 roślin – nowych na naszym rynku. Które z nich zasłużą na złoto, srebro, brąz? Przekonamy się 1 września. Jak zwykle, prezentacja medalistek będzie zlokalizowana w centralnym punkcie targów i nie umknie niczyjej uwadze.

Studio Targowe „Zieleń to Życie”
W ubiegłym roku zadebiutowało Studio Targowe „Zieleń to Życie”, które nadawało relacje live z wystawy, dostępne również w Internecie po jej zakończeniu. Prowadzili je fachowo i z wdziękiem red. Marek Jezierski oraz Oktawia Wasielewska. W 2022 r. Studio powróci!

Profesjonalna wiedza – wartość dodana
Ważną częścią wystawy ZIELEŃ TO ŻYCIE & FLOWER EXPO POLSKA jest program dla profesjonalistów. Seminarium WIEDZA DLA HANDLU I PRODUCENTÓW, które odbędzie się 1 września, podejmie m.in. tematykę modeli biznesowych. Erwin Meier-Honegger, znakomity szwajcarski ekspert w dziedzinie handlu detalicznego, odpowie na pytanie, w jakim kierunku w dobie cyfrowej może pójść zarządzanie centrami ogrodniczymi i ich rozwój. Właścicieli firm – zajmujących się czy to produkcją, czy sprzedażą – z pewnością zainteresuje temat przekazywania przedsiębiorstwa następcom. Na jakie aspekty zwrócić uwagę, czego się wystrzegać, jak się do tego procesu przygotować? Na te i inne pytania odpowie Paweł Nowak z Krajowej Izby Doradców Sukcesyjnych.
Konferencja MOCNO ZIELONE MIASTO, zaplanowana na 2 września, a przeznaczona dla architektów krajobrazu, wykonawców projektów zieleni i urzędników miejskich, zajmie się w tym roku przede wszystkim kwestiami, jakie niesie hasło wystawy „Naturalnie!”. Czy jesteśmy w stanie zminimalizować ingerencję w zastane ekosystemy? W jaki sposób kształtować zieleń miejską, by wykorzystać potencjał terenu? Jak pogodzić nasze poczucie estetyki z naturalnością np. chwastów? Temat „Naturalne nasadzenia bazujące na dynamicznych ekosystemach i potencjale miejsca” omówi przedstawicielka Stowarzyszenia Architektury Krajobrazu Katarzyna Kobierska. Interesująco zapowiada się również debata ekspertów pt. „Przygotowanie procesu inwestycyjnego – inwestor, projektant, wykonawca”, w której przedstawiciele trzech segmentów realizacji projektów zieleni postarają się wspólnie zdiagnozować problemy i wyzwania odnoszące się do tego procesu.
Gościem specjalnym konferencji, który wystąpi w ramach programu Green Cities Europe (Zielone Miasto Europy), będzie Martha Schwartz – światowej sławy amerykańska architektka krajobrazu, gorąca orędowniczka stosowania zieleni jako czynnika ograniczającego zmiany klimatu i ich skutki oraz wprowadzania zrównoważonego rozwoju do zieleni publicznej. Tytuł jej prelekcji to „Miasta przyszłości i krajobraz miejski”.

Dla hobbystów
Szeroka publiczność, która przybędzie na wystawę 3 września, również może liczyć na atrakcyjny program wydarzeń towarzyszących, pt. ,,Ogrodowe spotkania”. Będą to wykłady
i prezentacje, które dają praktyczną wiedzę, a także porady fachowców przeznaczone dla właścicieli ogrodów i miłośników roślin.
Wszyscy zwiedzający będą mogli w ciągu trzech dni skorzystać z oferty handlowej kiermaszu roślin (na terenie zewnętrznym targów) – z rarytasami i ciekawostkami prosto od producentów.

Więcej szczegółów https://zielentozycie.pl/pl/

Godziny otwarcia wystawy:
1 września (czwartek) 9.00-17.00 – dzień dla profesjonalistów
2 września (piątek) 9.00-17.00 – dzień dla profesjonalistów
3 września (sobota) 9.00-16.00 – dzień dla publiczności

Rejestracja dla profesjonalistów https://ztz2022.cors.systems/

Organizatorzy

logo APZlogo ZSzP

Agencja Promocji Zieleni Sp. z o.o., Związek Szkółkarzy Polskich
Al. Jana Pawła II 80 lok. 71, 00-175 Warszawa
tel. 22 435 47 20 (21-22), kontakt@zielentozycie.pl
www.zielentozycie.pl www.zszp.pl
Kontakt: Monika Żuk, monika.zuk@zszp.pl

Zieleń to Życie 2022

Brak postów do wyświetlenia

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.