Wyjątkowa chwila dla „Zielonych Włoch”: branża spotyka się w Padwie na wystawie Flormart. Główną rolę grają na niej rośliny ozdobne. Zarówno te do dekorowania wnętrz i ogrodów, jak i terenów zieleni miejskiej.
Odbywająca się od 20 do 22 września 2023 r. wystawa dotyczy najbardziej palących problemów sektora, oferując wyjątkowy przegląd „zielonej” branży, dzięki szerokiej gamie konferencji i seminariów.
Ogrodnictwo, zalesianie i projektowanie przestrzeni miejskiej z pewnością reprezentują tryptyk „zielonych” sektorów we Włoszech.
Flormart 2023
Według ISTAT (włoskiego Narodowego Instytutu Statystyki) kraj może pochwalić się solidną wartością dodaną w wysokości 38,4 mld euro w 2022 r. (drugie miejsce w UE-27, po Francji) i trzecią pozycją w UE-27 pod względem wartości produkcji rolnej (72,4 mld euro, +18,2% w stosunku do 2021 r.).
Dlatego kolejne kroki, które należy podjąć, są ściśle związane z długoterminowymi działaniami rządu, mającymi na celu wzmocnienie strategii strukturalnej transformacji energetycznej dla przemysłu i całego kraju.
Te gorące tematy zostaną zaprezentowane na Flormart – The Green Italy, przodującej międzynarodowej wystawie ogrodnictwa, terenów zielonych i architektury krajobrazu. Od 20 do 22 września 2023 r. w Padwie targi będą gościć ponad 4000 zwiedzających związanych biznesowo z tymi branżami.
„Zielone Włochy”, atrakcyjne miejsce dla całego świata
Drugi rok z rzędu organizatorem targów jest firma Fiere di Parma, która może pochwalić się bogatym, multidyscyplinarnym doświadczeniem w promocji i rozpowszechnianiu poza granicami Włoch typowych produktów. Targi będą oferować dwa rodzaje odrębnie skierowanych programów możliwości biznesowych.
- Program Flormart Buyers (dedykowany nabywcom z zagranicy) oraz,
- Flormart Experience (skierowany wyłącznie na rynek włoski).
Oba zostały opracowane we współpracy z Italian Trade Agency oraz dzięki wsparciu głównych krajowych i międzynarodowych stowarzyszeń branżowych.
Wybrani profesjonaliści z rynków Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu będą mogli doznać wyjątkowego i wszechstronnego doświadczenia biznesowego, którego celem jest podniesienie ich świadomości na temat znaczenia włoskiego ogrodnictwa i jego wysokiej jakości, którą wyraża „Made in Italy”.
Działy „zielonej” branży
Międzynarodowość wyraźnie uosabia cenny atut handlowy i promocyjny dla wystawców, pochodzący z kilku działów „zielonej” branży: uprawy szklarniowe, kontenerowe i polowe, techniki uprawy, ale także architektura i kształtowanie krajobrazu. Tak samo nawadnianie, dostawa maszyn do pielęgnacji terenów zielonych i badania. Nie wspominając o dużej reprezentacji innowacyjnych start-upów.
Dzięki szerokiej gamie seminariów, oraz ich różnym tematom i wystawcom, Flormart 2023 ma na celu wprowadzenie odwiedzających w nowy paradygmat „Zielonych Włoch” w celu zwiększenia potencjału tej kwitnącej branży na nowy, wyższy poziom.