Czy ogrodnictwo będzie odporne na inflację?

miniaturowe choinki w doniczkach
fot. I. Stelmasiewicz

Peter Wigren, dyrektor generalny amerykańskiej firmy Simple Spring, twierdzi, że „Ogrodnictwo mogło być odporne na pandemię, ale nie na inflację. Ta ostatnia – według dr. Charliego Halla z Texas A&M University – jest pewna. Jaki to będzie wpływ na wydatki klientów w centrach ogrodniczych? Znaczny odsetek konsumentów planuje ograniczyć wydatki w centrach ogrodniczych w okresie świątecznym. Przedstawione dane dotyczą rynku amerykańskiego, jednak warto się im uważnie przyjrzeć.

Doświadczamy najbardziej ekstremalnej inflacji od 1908 r. Klienci zaczęli zauważać wzrost cen w czerwcu, w lipcu i od razu firmy z „zielonej” branży, zwłaszcza centra ogrodnicze, zaczęły się zastanawiać, jak inflacja wpłynie na wydatki konsumentów – mówi P. Wigren. Chcąc uzyskać odpowiedź na pytanie, od 1 sierpnia do 15 września 2022 r. przeprowadzono ankietę wśród 1012 osób we wszystkich stanach USA. Z opublikowanego niedawno raportu firmy Simple Spring* wynika, że ogrodnictwo nie jest odporne na inflację. Konsumenci zauważyli wzrosty cen w 2022 r., ale nie zawsze wiązało się to z ograniczeniem wydatków na rośliny i wszystko co jest związane z ogrodami. Jednak prawie 40% naszych respondentów planuje wydać mniej w okresie świątecznym – informuje P. Wigren. Największe cięcia prawdopodobnie nastąpią w wypadku dóbr trwałych (np. dekoracji) i roślin doniczkowych. Wiele osób chce zrezygnować z wymiany starszego okazu na nowy, odmładzając ten, który mają np. przez sporządzenie sadzonek. To dla ogrodników-amatorów też nowe, dające radość doświadczenie – podsumował P. Wigren.

W 2022 r. największy spadek w wydatkach na artykuły ogrodowe odnotowano w grupach wiekowych do 25 lat oraz od 45–54 lat. Konsumenci o wyższych dochodach wydają więcej w dość stałym procencie we wszystkich kategoriach, ale czy to wystarczy, aby zrównoważyć cięcia wydatków tych, którzy kupują dużo mniej lub zaprzestali odwiedzać centra ogrodnicze? 94% ankietowanych stwierdziło, że będzie „trochę” lub „aktywnie” szukać rabatów w 2023 r.

Pełny raport dostępny jest tu https://simplespring.com/grownomics-report/

*Simple Spring to firma tworzona przez profesjonalistów z branży ogrodniczej, edukatorów, autorów artykułów branżowych, ekspertów PR, technologów i właścicieli małych firm związanych z ogrodnictwem. Zajmuje się ona badaniami konsumenckimi dla sektora ogrodniczego i lifestylowego, ich analizą i pomocą w podejmowaniu decyzji.

Na podstawie www.simplespring.com

Brak postów do wyświetlenia

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.