Jak zachęcić klientów, by kupowali więcej roślin

pelargonie
fot. Pelargonium for Europe

Zachęcanie klientów do kupowania kilku roślin zamiast jednej przekłada się na wzrost sprzedaży. Ale czy wiesz, że konkretny sposób ekspozycji i prezentacji kilku produktów jednocześnie ma wpływ na powodzenie promocji? Eksperci ds. marketingu z kampanii Pelargonium for Europe udzielają wskazówek jak odnaleźć się na rynku i wyróżniać się na tle konkurencji.


Darmowy produkt lepszy od rabatu
Wszyscy uwielbiają dostawać prezenty. Według badania opublikowanego w Journal of Business Research w 2020 roku (Gordon-Hecker, T., Pitarello, A., Shalvi, S. & Roskes, M. (2020) Buy-one-get-one-free deals attract more attention than percentage deals, Journal of Business Research 111 (2020) 128-134) oferty typu „KUPUJESZ JEDEN, DRUGI MASZ ZA DARMO” (BOGOF) przyciągają uwagę bardziej niż rabaty cenowe. Badanie wykazało, że klienci znacznie częściej wybierają promocje, w której coś otrzymują gratis nawet wtedy, gdy ich wartość jest identyczna. W praktyce oznacza to, że promocja „kup jedną pelargonię, a drugą otrzymasz gratis” jest postrzegana jako atrakcyjniejsza od promocji pod hasłem „kup dwie pelargonie, a otrzymasz 50% zniżki”, nawet jeśli korzyść jest taka sama. Szykując promocje wykorzystaj tę wiedzę, oferując darmowe rośliny zamiast rabatów.
Możesz też przeprowadzić własne badanie i zaproponować dwa warianty w ramach tej samej akcji – jeden z rabatem, drugi z darmową rośliną – i sprawdzić, który będzie preferowany przez Twoich klientów. Możesz zastosować to rozwiązanie w innych obszarach działalności swojej firmy.

pelargonie
fot. Pelargonium for Europe

Efektowna ekspozycja
Zaplanuj i zbuduj ekspozycje sklepowe, w taki sposób, aby klienci mogli przekonać się, jaki efekt można osiągnąć zestawiając ze sobą jednakowe rośliny. Wiele osób nie potrafi sobie wyobrazić jak będą wyglądały w ogrodzie połączone ze sobą te same odmiany, dlatego warto im to pokazać. Dobrym rozwiązaniem może być duży „basen” z pelargoniami w jednym kolorze na poziomie gruntu, który wraz z ustawioną obok informacją o promocji, będzie przyciągać uwagę. Wystarczy go wyeksponować, żeby przekonać się jak szybko będą lądować rośliny w koszykach Twoich klientów.
Jeśli nie masz zbyt wiele miejsca na dużą ekspozycję, nawet skrzynka parapetowa lub duża donica wypełniona białymi lub masą ognistych, pomarańczowych pelargonii uzmysłowi klientom, jak mogą prezentować się rośliny u nich w domu. Będzie to również dla nich zachęta do zakupu wykorzystanych osłonek, doniczek czy skrzynek.

pelargonie
fot. Pelargonium for Europe
pelargone
fot. Pelargonium for Europe

Nieparzyste jest lepsze
Staraj się eksponować rośliny w liczbie nieparzystej. Kwiaciarnie i projektanci ogrodów od dawna znają zalety tej techniki, często dobierając po trzy, pięć czy siedem sztuk. Dzieje się tak dlatego, że liczby nieparzyste wzbudzają zainteresowanie i sprawiają, że wzrok jest rozproszony i skupia uwagę na dłużej.
Dla kontrastu, liczby parzyste tworzą symetrię, która uspokaja i zatrzymuje wzrok. Niezależnie od liczby roślin, którą chcesz zachęcić klientów do zakupu (np. kup dwie, jedną dostaniesz gratis), upewnij się, że na wystawie znajduje się odpowiednia liczba roślin, aby klienci mogli się przekonać, jak dobrze ze sobą współgrają.
Kolejną pomocną wskazówką jest łączenie odmian tej samej rośliny o o różnych wysokościach, kształtach, fakturach, liściach itp. Pelargonie są dostępne w wielu pięknych kolorach, kształtach i rozmiarach, dlatego łatwo można z nich stworzyć efektowną ekspozycję.

pelargonie
fot. Pelargonium for Europe

Klasyka w nowoczesnej odsłonie
Każdy ma przed oczami skrzynkę parapetową obsadzoną klasycznymi pelargoniami w jednym kolorze. Mimo że w tej wersji pelargonie są nadal bardzo popularne, można przyciągnąć młodszych klientów bardziej nowoczesną aranżacją, na przykład skrzynką ombré. Polega ona na obsadzeniu skrzynki pelargoniami z zastosowaniem przejść tonalnych. Na przykład głęboka czerwień może przechodzić w jasną czerwień, następnie jasny róż, blady róż aż po biel, natomiast pomarańczowy, kolejno w morelowy, łososiowy do białego. Ogromna różnorodność kolorów, w jakich występują pelargonie, sprawia, że jest to naprawdę uniwersalny sposób na sprzedaż wielu roślin. Upewnij się, że wybrałeś skrzynkę w jednym z odcieni pelargonii, aby wszystko ze sobą współgrało i tworzyło harmonijną całość. Ten styl sprawdza się także na rabatach i w innych pojemnikach, dlatego warto zaprezentować na ekspozycji różne kombinacje.

pelargonie
fot. Pelargonium for Europe

Śledź trendy
Trendy w ogrodnictwie pojawiają się i znikają tak samo jak na wybiegach, więc warto kierować się nimi również w swoich ofertach. Bądź na bieżąco z modą w zakresie kolorów i roślin. Obserwuj co dominuje w prestiżowych konkursach projektowania ogrodów, jakie występują kolory i rośliny, śledź trendy w mediach społecznościowych i czasopismach. Klienci będą oczekiwać, że zobaczą je w sklepach, więc należy szybko reagować, aby ekspozycje sklepowe je odzwierciedlały.
Jeśli dany kolor jest modny, przygotuj ofertę, w której będzie on dominował. Zwracaj uwagę na doniesienia o Kolorze Roku ogłaszanym przez Instytut Pantone – jest to każdego roku gorąco wyczekiwana informacja przez projektantów, followersów i handel detaliczny, ponieważ pomaga ekspertom w prognozowaniu trendów. W 2022 roku kolorem roku został letni odcień fioletu, w którym występują liczne odmiany pelargonii https://szkolkarstwo.pl/rosliny-ozdobne/very-peri-kolorem-roku-2022/ . Dzięki nim łatwo można stworzyć modną aranżację pełną obficie kwitnących, letnich kwiatów.

pelargonie
fot. Pelargonium for Europe

Ale uwaga: czasami trendy mogą szybko nasycić rynek detaliczny i wyjść z mody równie szybko, jak się pojawiły. Określ czas promocji opartej na tych trendach, Jest ona skuteczna, ponieważ konsumenci lubią mieć wrażenie, że są na bieżąco z najnowszymi trendami. Oparcie oferty na tym, co jest aktualnie modne, z pewnością sprawi, że klienci chętniej będą kupować promowane produkty. Podążanie za najgorętszymi trendami pogłębi relacje z obecnymi klientami i z pewnością przyczyni się do stworzenia nowej grupy, lojalnych klientów, którzy będą wracać do Ciebie po świeże pomysły.
Niezależnie od tego, jaką opcję sprzedaży wybierzesz, zawsze pamiętaj jaki cel przyświeca Twoim klientom. Poszukują oni łatwych w pielęgnacji, długo kwitnących, wytrzymałych roślin, które sprawią im przyjemność przez całe lato i jesień. Pod każdym względem, najlepszym wyborem będą dla nich pelargonie.

Na podstawie Pelargonium for Europe

Pelargonium for Europe to inicjatywa marketingowa założona przez europejskich hodowców pelargonii Dümmen Orange, Elsner PAC, Florensis / P. van der Haak Handelskwekerij, Geranien Endisch, Selecta One oraz Syngenta Flowers. Powstała w 2016 roku w celu promowania pelargonii i wspierania długofalowej sprzedaży w Europie. Aktualnie kampania prowadzona jest 22 krajach. Działania marketingowe w Niemczech, Austrii, Francji, Niderlandach, Polsce i we Włoszech są wspierane ze środków Unii Europejskiej jako część kampanii „Europe in Bloom” obejmującej lata 2020-2022.

 

Brak postów do wyświetlenia

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.