Dzięki, rośliny!

Kampania Dzięki rośliny
fot. SIGMA International (Poland)

Potrafią upiększać, oczyszczać powietrze, cieszyć, przynosić szczęście. W dziedzinie wystroju wnętrz rośliny to prawdziwi kreatorzy nastroju i przestrzeni. Obecnie, w czasach naznaczonych przez stres i smog, coraz częściej interesujemy się tym, co autentyczne, prawdziwe, nieskażone sztucznością. Staramy się nawiązywać i podtrzymywać więź z naturą. Wystarczy wybrać się na dowolną imprezę poświęconą roślinom doniczkowym (organizowane są regularnie w różnych miastach Polski), przejrzeć czasopismo wnętrzarskie albo Instagram czy Pinterest, aby przekonać się, jakim zainteresowaniem cieszą się treści związane z ekspozycją zieleni we wnętrzach.


10 października 2022 ruszyła akcja „Dzięki, rośliny!” – polska odsłona akcji „Thanks Plants”, za którą odpowiada Flower Council of Holland. Ta niderlandzka agencja promocyjna już od kilku lat przypomina mieszkańcom kolejnych krajów, jak wiele robią dla nas rośliny doniczkowe. Kampania wystartowała w 2018 roku i objęła dotąd Niderlandy, Niemcy, Wielką Brytanię i Francję, notując dobre wyniki. Jej inicjator, agencja Flower Council of Holland (w naszym kraju znana również jako Biuro Kwiatowe Holandia), z przesłaniem wdzięczności wobec domowej zieleni wkracza teraz także do Polski. Ten wybór nie dziwi – jesteśmy piątym w Europie rynkiem zbytu dla roślin doniczkowych z Niderlandów, potentata w ich produkcji. Celem akcji jest bowiem promocja i zwiększenie sprzedaży zieleni domowej poprzez podkreślanie, jak pozytywny wpływ ma ona na nasz dobrostan – zarówno fizyczny, jak i psychiczny. Akcja nie ma jednak charakteru stricte informacyjnego, a raczej lifestylowy, przekazując swoje przesłanie w lekki, a nawet zabawny sposób.

Kampania Dzięki rośliny
fot. A. Małcużyńska

Jednym z elementów polskiej odsłony akcji była miniwystawa roślin doniczkowych na Rynku Hurtowym w Broniszach. Ekspozycja, którą można było oglądać przez 2 tygodnie w hali kwiatowej między sektorami A i B, została zaaranżowana przez firmę Goździk Grzegorz Goździewski oraz Wiolettę Wasiewską, właścicielkę kwiaciarni Bukieciarnia Mokotowska 41 w Warszawie. Projekt powstał dzięki agencji public relations SIGMA International (Poland), która w ramach kampanii „Dzięki, rośliny!” realizuje działania w mediach oraz skierowane do branży florystycznej.

Kampania Dzięki rośliny
fot. A. Małcużyńska

Do powrotu zieleni na salony w szczególny sposób przyczyniła się pandemia, która na dłuższą chwilę zatrzymała nas w domach. Zaczęliśmy otaczać się roślinami na niespotykaną dotąd skalę, tworząc we wnętrzach miejskie dżungle. Na fali tej mody na rośliny doniczkowe ukuto nawet kilka powiedzeń: „roślina doniczkowa to nowy zwierzak domowy” („plant is a new pet”) czy „rośliniara to nowa kociara” („plant lady is a new cat lady”). Osoby szczególnie zapracowane zdecydowanie lepiej poradzą sobie z dbaniem o rośliny niż o dużo bardziej wymagającego psa czy kota.

Kampania Dzięki rośliny
fot. Unsplash

Posiadanie roślin doniczkowych wnosi do domu szereg bezcennych wartości. Przede wszystkim rośliny upiększają i urozmaicają otoczenie, znacznie je ożywiając i kreując pozytywną atmosferę. Zwiększają nasz dobrostan, poprawiając nastrój i samopoczucie. Ulepszają też relacje międzyludzkie. O tym, że oczyszczają powietrze, zapewniając jego optymalne nawilżenie, wiedzą już prawie wszyscy. Mniej osób jest świadomych tego, że korzystnie wpływają na naszą kondycję psychiczną, wzmacniają system immunologiczny, poprawiają umiejętności uczenia się i kreatywność oraz podnoszą produktywność i wydajność. To dobitne argumenty przemawiające za tym, by każdego dnia korzystać z walorów estetycznych i właściwości prozdrowotnych domowej zieleni.

Kampania Dzięki rośliny
fot. Unsplash

Rośliny doniczkowe codziennie robią dla nas wiele dobrego. Czas zastanowić się, jak możemy się im odwdzięczyć i w jaki sposób podziękować. Przyjrzyjmy się dokładnie ich liściom, wyczyśćmy je z kurzu, usuńmy martwe kwiaty. Podlejmy roślinę, dodajmy odżywkę, znajdźmy dla niej większą doniczkę albo nową ozdobną osłonkę. Korzyści z medytacji wśród roślin szybko odczujemy zarówno my, jak i nasze rośliny.

Na podstawie informacji SIGMA International (Poland)

Brak postów do wyświetlenia

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.