Powietrzny most z kwiatów

Lotniczy transport kwiatów samolotami cargo. Kontenery z kwiatami przed załadunkiem do samolotu LATAM Cargo
Fot. LATAM Cargo

Ameryka Południowa to liczący się na świecie producent kwiatów, które rozsyłane są niemal do każdego zakątka globu.
Jednak największym rynkiem zbytu od lat są USA. To właśnie do Ameryki Północnej dwa razy w roku trafia ogromna fala kwiatów z Południa. Te okresy to walentynki i Dzień Matki, a umożliwia to lotniczy transport kwiatów.
Ciekawostką jest, że jednym z ważniejszych przewoźników na tym kierunku jest linia lotnicza o znajomo brzmiącej nazwie: LATAM Cargo.

Europejska produkcja roślin ozdobnych i kwiatów ciętych zdaje się przechodzić trudności, za to kwiaty południowoamerykańskich producentów cieszą się coraz większą popularnością.

Świadczy o tym duży wzrost eksportu kwiatów — zwłaszcza z Kolumbii i Ekwadoru.
Z Kolumbii wyeksportowano 11% więcej na walentynki niż przed rokiem. Głównie były to róże, goździki i chryzantemy.
Z Ekwadoru samoloty startowały prawie o 50% częściej, wywożąc niemal wyłącznie róże (80%) i gipsówkę.
Tylko do samych Stanów Zjednoczonych z tych krajów wyeksportowano 16% kwiatów więcej niż przed ubiegłorocznymi walentynkami. Lotniczy transport kwiatów gra w tych wzrostach kluczową rolę.

LATAM Cargo — kwiatowe linie lotnicze

By sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na transport kwiatów linia lotnicza LATAM Cargo przed sezonem walentynkowym poczyniła duże przygotowania.
Przewoźnik ten podwoił częstotliwość lotów z kwiatami do USA. W wyniku tego podwojono ilość kwiatów wysyłanych do tego kraju.

Lotniczy transport kwiatów z Ameryki Południowej. Załadunek do samolotu.
Fot. LATAM Cargo

Zwiększono ilość chłodni (zwłaszcza w Kolumbii), by zachować jakość roślin i by kwiaty w jak najlepszej formie dotarły do miejsca przeznaczenia.
W Miami, które jest głównym centrum przylotów kwiatów z Południowej Ameryki, zwiększono zatrudnienie. Zapewniło to lepszą obsługę klientów i usprawniło logistykę.
Powiększyła się też flota powietrzna, w której skład wchodzi teraz 16 samolotów.

Te wszystkie podjęte działania zaowocowały ponad 300 startami tylko z samej Bogoty, Medellin i Quito. Głównym kierunkiem lotów były Stany Zjednoczone, ale też Europa i Oceania. Jest to znaczące wsparcie branży roślin ozdobnych w Ameryce Południowej i przykład doskonałej współpracy producentów i przewoźników w walce o światowe rynki.
Lotniczy transport kwiatów to ogromnie ważny element w całej logistyce zapewniający dostarczenie kwiatów wysokiej jakości dla klienta.

O tym jak wyglądały inne rynki kwiatów w pierwszych dniach lutego piszemy w artykule „Rynki kwiatów przed waletynkami

Brak postów do wyświetlenia

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.