GARDENIA 2024: zielony biznes

MATERIAŁ PARTNERA - GRUPY MTP

Przed nami XVIII edycja Targów GARDENIA w Poznaniu. Ich motyw przewodni to „Zielona przyszłość. Branża ogrodnicza nowej ery”. Od wystawców i ekspertów architektury krajobrazu, zieleni miejskiej i przydomowej, specjalistów i hobbystów zwiedzający dowiedzą się, jaka zieleń nadchodzi: minimalistyczna? Automatyczna? Naturalna czy projektowana? Jak przygotowuje się branża na zmiany klimatyczne? Jak reaguje na nowe oczekiwania konsumentów? Jakie centrum ogrodnicze ma szansę przyciągnąć i utrzymać dzisiejszego klienta? Na stoiskach wystawców goście zobaczą nowości na nadchodzący sezon utrzymane w ekologicznym duchu, najświeższe trendy i ciekawostki z branży. Zapraszamy na Międzynarodowe Targi Poznańskie w dniach16-18 października br. 

Być w dobrym miejscu o dobrym czasie – to często sekret sukcesu. Dlatego też Targi Gardenia oferują swoim gościom nie tylko nowości i innowacje na pieczołowicie przygotowanych stoiskach wystawców. Daje to spotkanie całej branży pod wspólnym dachem, kiedy to przez 3 dni wszyscy nastawieni są na udzielanie informacji i przyjmowanie ich. Aby zaoferować jak najwięcej „punktów styku”, tegoroczna Gardenia zaproponuje wystawcom i zwiedzającym kilka różnorodnych przestrzeni:

  • SPEAKERS’ CORNER – to przestrzeń prelekcyjno-dyskusyjna, gdzie słuchacze-rozmówcy spotkają się z ekspertami marketingu w biznesie ogrodniczym. Scena oddana w ręce jedynej bodaj wyspecjalizowanej w zielonym biznesie agencji na polskim rynku – Greendea. Każdy dzień w tej przestrzeni skupi się na nieco innym aspekcie: centrach ogrodniczych, e-commerce oraz ogrodzie w biznesie. 

Gościem specjalnym Speakers’ Corner będzie Laurens Doesborgh – właściciel holenderskiej agencji lookINsight. Od 12 roku życia związany z centrami ogrodniczymi, pracując w jednym z największych centrów w Holandii: Tuincentrum Leurs. Później odpowiedzialny za opracowywanie koncepcji, zarządzanie kontami i rolę dyrektora handlowego w De Haan Group. W Speakers’ Corner udzieli bezcennych rad dotyczących funkcjonowania centrów ogrodniczych i poprawy ich wyników.

  • ZIELONE EDUKARIUM – gospodarzem tej przestrzeni scenicznej będzie Ogólnopolskie Stowarzyszenie Twórców Ogrodów, a wystąpienia skupione będą na trendach, dobrych praktykach i najważniejszych aspektach profesjonalnej architektury krajobrazu. Ważnym punktem programu Zielonego Edukarium będzie debata z udziałem doświadczonych architektów krajobrazu. Szczegóły rozmów wkrótce!
  • POWER SPEECH – scena dedykowana wystawcom i gościom, którzy chcieliby zaistnieć w świadomości uczestników Gardenii. Do prelekcji, prezentacji i mini-szkoleń zaprosiliśmy czołowe firmy branży ogrodniczej, ekspertów wielu dziedzin, a także przedstawicieli miast. To tutaj prezentowane będą najważniejsze nowości targów i największe ich ciekawostki.
  • SCENA FLORYSTYCZNA – nieodłączna, najbarwniejsza część Targów Gardenia i tym razem zakwitnie tysiącami kwiatów.  Targi Gardenia są jednym z największych wydarzeń florystycznych w Polsce, gromadzącym profesjonalistów z branży kwiatowej. Oprócz bogatej oferty roślin, artykułów florystycznych oraz nowości, są one prawdziwym festiwalem sztuki układania kwiatów.

W ramach tegorocznych Targów Gardenia odbędzie się aż 19 pokazów prowadzonych przez najlepszych mistrzów florystyki. Na scenie zobaczymy m. in. Stowarzyszenie Florystów Polskich, Międzynarodowy Instytut Florystyczny, Zygmunta Sieradzana, Tomasza Maxa Kuczyńskiego, Piotra Sekundę, Monikę Bębenek, Macieja Krzusa, Różę Marciniak, Kacpra Terkę, Mirka Drohomireckiego, Annę Wawrzyniak czy Agnieszkę Krzymińską. 

W specjalnym pokazie wystąpi również Benoît Barbin – Mistrz Francji 2022 i Mistrz Europy we florystyce 2021. 

Organizatorzy wkrótce zaproszą również na konkurs im. Kariny Maćkowiak (Florystyczny Fascynator, z ramienia SFP) oraz warsztaty florystyczne w tematyce funeralnej u Moniki Kudłacz. 

  • SALA KONFERENCYJNA, a w jej przestrzeni dwa ważne wydarzenia:
  • Certyfikowane szkolenie Federacji Arborystów Polskich o temacie przewodnim OCHRONA DRZEW W PROCESIE INWESTYCYJNYM
  • XVIII Forum Miejska Sztuka Ogrodowa „Fokus na zieleń” organizowane tradycyjnie już przez redakcję magazynu Zieleń Miejska

Międzynarodowa arena spotkań – rekordowa liczba zagranicznych gości 

Tegoroczne Targi Gardenia mają ambicję stać się areną międzynarodowych spotkań branży ogrodniczej. Organizatorzy prowadzą intensywny proces pozyskiwania kontaktów zagranicznych, które otworzą dla polskich firm zupełnie nowe perspektywy.

To będzie rekordowa edycja! W połowie września z przyjemnością odnotowaliśmy 150 zgłoszeń z 17 krajów, a to z pewnością nie jest ostateczna liczba – wciąż napływają zgłoszenia i zapytania z zainteresowanych firm i instytucji zagranicznych. – mówi Paulina Maniecka, dyrektor projektu GARDENIA.

Wśród zaproszonych gości znaleźli się dotychczas:

  • Pracownicy wyższego szczebla z topowych zagranicznych firm produkcyjnych
  • Przedstawiciele europejskich i ogólnoświatowych sieci handlowych i dystrybucyjnych
  • Członkowie zagranicznych stowarzyszeń, związków i izb branżowych powiązanych z ogrodnictwem, florystyką i dekoracjami
  • Zagraniczne centra i sieci ogrodnicze
  • Osoby zarekomendowane przez wystawców

Wśród zwiedzających Gardenii znajdą się uczestnicy programu Hosted Buyers z krajów takich jak m. in. Bułgaria, Estonia, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Portugalia, Rumunia, Serbia, Ukraina, Wielka Brytania, Włochy.

Organizatorzy już teraz zapowiadają wielu interesujących gości. Będą to między innymi:

  • Reprezentanci europejskiego stowarzyszenia EFSA – stowarzyszenie dostawców kwiatów i dekoracji, działa w celu zwiększenia globalnej konkurencyjności branży kwiatowej, ogrodniczej i lifestyle’owej. Misją EFSA jest dzielenie się przyszłymi trendami i wiedzą rynkową w celu zapewnienia dodatkowej wartości członkom i ich partnerom w branży ogrodniczej. Działania EFSA koncentrują się na trendach, rozwoju handlu detalicznego i zrównoważonym rozwoju.
  • Dyrekcja Les Jardineries et Animaleries – związek zawodowy reprezentujący wyspecjalizowanych dystrybutorów produktów ogrodniczych i dla zwierząt domowych we Francji. Zrzesza większość niezależnych centrów ogrodniczych i sklepów zoologicznych, a także największe marki centrów ogrodniczych.
  • Reprezentanci Tuinbranche Nederland – stowarzyszenie zrzeszające przedsiębiorców z całego sektora ogrodniczego. Jego członkami są dostawcy, hodowcy i sprzedawcy detaliczni. Reprezentuje cały łańcuch biznesowy i przemawia w imieniu szerokiego elektoratu.
  • Kupcy strategiczni z sieci handlowych i dystrybucyjnych.
  • Właściciele szkółek, gospodarstw ogrodniczych, szklarni, farm ekologicznych – potwierdzeni goście z Holandii, Estonii, Rumunii, Włoch, Bułgarii, Serbii.
  • Właściciele centrów ogrodniczych.
  • Eksperci usprawniający działanie centrów ogrodniczych.
  • Producenci nasion i cebul kwiatowych.
  • Architekci krajobrazu.
  • Reprezentanci firm produkcyjnych i dystrybucyjnych z różnych sektorów ogrodnictwa.
  • Branżowe media ogrodnicze i florystyczne.

Działania mające na celu pozyskanie zagranicznych zwiedzających są w toku – prowadzonych jest wiele rozmów i aktywności, które zwiększą atrakcyjność spotkań w czasie tegorocznej Gardenii. Targi to doskonała okazja, aby nawiązać relacje z zagranicznymi kontrahentami, mediami i innymi osobami zaangażowanymi w rozwój działalności i edukacji ogrodniczej.

Synergia dla branży komunalnej: Local Trends, POLECO i GARDENIA

Niemal równolegle z Gardenią odbędą się jeszcze 2 inne istotne wydarzenia dla sektora zarządzania i utrzymania miast: Europejskie Forum Samorządowe Local Trends oraz Targi POLECO. Każde z nich poruszy tematykę gospodarowania zasobami miejskimi z nieco innej perspektywy, dzięki czemu staną się komplementarną platformą informacji, wiedzy, najlepszych ofert, najnowocześniejszych technologii i bazą do nawiązywania strategicznych relacji na linii miasto-mieszkaniec, miasto-biznes i biznes-biznes. 

14-15 października – Europejskie Forum Samorządowe Local Trends. 

Uczestnikami wydarzenia są przedstawiciele samorządów, włodarze miast i miasteczek, a także kierownicy spółek komunalnych. Udział w nim biorą także przedstawiciele administracji, biznesu oraz środowisk naukowych. Obszary tematyczne obejmują zagadnienia takie jak: budżety lokalne wobec multikryzysów, gospodarka komunalna, adaptacja miast do zmian klimatu, edukacja klimatyczna, zielona transformacja miast czy ład przestrzenny. Europejskie Forum Samorządowe porusza kluczowe tematy i wyzwania polskich samorządów w ujęciu wizyjnym i planowania strategicznego identyfikując trendy, szanse i bariery rozwoju. Kreuje wymianę poglądów i opinii na temat scenariuszy rozwoju samorządów oraz kształtuje dobre praktyki w zarządzaniu miastem i jego ekosystemem społeczno-gospodarczym.  

15-17 października – Targi POLECO. 

Międzynarodowe Targi Ochrony Środowiska POLECO to najważniejsze wydarzenie konferencyjno-wystawiennicze dla branży ochrony klimatu, środowiska, gospodarki komunalnej i zrównoważonego rozwoju. Wydarzenie obejmie szeroki zakres tematów, takich jak recykling, gospodarka obiegu zamkniętego oraz efektywność energetyczna, które są kluczowe dla branży komunalnej. Uzupełnieniem oferty wystawienniczej będą konferencje, wykłady, prelekcje i debaty eksperckie, które kompleksowo omówią najbardziej aktualne zagadnienia. Polskie i zagraniczne firmy zaprezentują maszyny, urządzenia i technologie przeznaczone dla gospodarki odpadami, techniki komunalnej, recyklingu oraz utrzymania czystości i porządku w przestrzeni publicznej. Nie zabraknie również rozwiązań wykorzystujących technologie do rewitalizacji, rekultywacji oraz adaptacji do zmian klimatu. Szczególnie wartym uwagi będzie Circular Economy Summit, 3-dniowa dyskusja o prośrodowiskowych zagadnieniach w miejskim kontekście, w tym: 

  • czyste powietrze, 
  • adaptacje do zmian klimatu, 
  • system wspierania rozwoju zielono-błękitnej transformacji JST, 
  • WaterWiseEU,
  • dobre praktyki w zakresie renaturyzacji i retencji.

16-18 października – Targi GARDENIA.

Z myślą o branży komunalnej zakres tematyczny Gardenii obejmie: maszyny i narzędzia do utrzymania wielkopowierzchniowej zieleni, systemy nawadniania, nawozy i podłoża, środki ochrony roślin czy bogatą ofertę roślinną: nowe odmiany drzew, krzewów i kwiatów odpornych na choroby, suszę i trudne warunki, a przy tym łatwe w utrzymaniu. Bogaty program merytoryczny skierowany zostanie do zarządców i projektantów zieleni i infrastruktury miejskiej. Firmy planujące i utrzymujące przestrzenie roślinne, zarządców zieleni miejskiej, zakłady komunalne, ogrodników miejskich, pracowników samorządowych, decydentów w jednostkach oświatowych, architektów, inwestorów i wykonawców terenów zieleni oraz inwestycji miejskich, pracowników Zarządów Dróg i Zieleni oraz kadrę naukową organizatorzy zapraszają w szczególności na certyfikowane szkolenie arborystyczne oraz 18. edycję Miejskiej Sztuki Ogrodowej. Tematem przewodnim tegorocznego Forum będzie „Fokus na zieleń”. Wśród głównych zagadnień poruszanych w czasie spotkania znajdą się: 

  • czynna walka z betonozą
  • wykorzystanie BZI jako narzędzia zwiększania retencji i bioróżnorodności
  • sztuczna inteligencja a projektowanie lepszych terenów zieleni
  • dobór nasadzeń miejskich
  • inwazyjne gatunki roślin w miastach
  • ochrona drzew w przestrzeni miasta
  • fundusze na rozwój terenów zieleni
  • architektura społeczna
  • zrównoważony rozwój współczesnych miast

Prelekcjom MSO będzie towarzyszyć debata: Zielona przyszłość miast. Warto wspomnieć również o innej dyskusji, która zorganizowana zostanie przez Ogólnopolskie Stowarzyszenie Twórców Ogrodów i poruszy problematykę tworzenia i utrzymania przenikającej miasta zieleni.

Tak doskonała synergia wydarzeń skierowanych do branży komunalnej i samorządów to wyjątkowe okoliczności wypracowywania w pełni świadomych i kompleksowych działań w przestrzeni miejskiej. Bezpośredni kontakt nie tylko z przedstawicielami samorządów, firmami produkcyjnymi czy ekspertami, ale również reprezentantami innych ośrodków miejskich (z Polski i Europy) i stowarzyszeń żywo zaangażowanych w propagowanie najświeższej wiedzy i najlepszych praktyk. 

Przekrojowo przez ogrodnictwo

Ekspozycja, podobnie jak w roku ubiegłym, obejmie wszystkie sektory ogrodnictwa – od oferty maszynowej, poprzez podłoża, nawozy, nawadnianie, nasiona, akcesoria ogrodnicze, aż po sektor florystyczny, pełen pokazów i nietuzinkowych kompozycji. Zmiana lokalizacji na pawilony 7, 7A, 8, 8A oraz 6 (czyli aż 5 pawilonów) to nowy potencjał prezentacji oferty wystawców i wyjątkowa, zielona przestrzeń Alei Lipowej, w której ulokowane będą inspiracje i eventy dla zwiedzających.

Szczegóły poszczególnych wydarzeń znajdą Państwo na www.TargiGardenia.pl

Brak postów do wyświetlenia

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.