Przed nami XVIII edycja Międzynarodowych Targów Ogrodnictwa i Architektury Krajobrazu GARDENIA 2024. Targi Gardenia osiągnęły pełnoletność i to czas ważnych zmian – w przypadku targów Gardenia będzie ich wiele. Niewątpliwie warto zarezerwować w kalendarzu 16-18 października 2024 r. Będą one należały do branży ogrodniczej!
Targi Gardenia w nowej odsłonie
18-letnia ewolucja Targów Gardenia znajdzie w tym roku swoją dojrzałą odsłonę. To nie tylko termin skrojony na życzenie branży i na jej sugestię, ulokowany możliwie wczesną jesienną porą. To także: powrót do pawilonów 7, 7A, 8, 8A oraz 6, przeniesienie na dni robocze (środa-piątek, aby zmaksymalizować udział profesjonalnej publiczności) oraz mocniejszy niż dotychczas nacisk na pozyskanie zwiedzających spoza granic Polski.
Miniona edycja targów Gardenia pozwoliła nam na wyciągnięcie wielu wniosków – wiemy, w którą stronę sięgnąć po potencjał dla rozwoju imprezy i w tym roku będziemy z niego czerpać garściami. Liczymy, że sytuacja światowa jest stabilna na tyle, aby rozwiązania dotąd zamknięte otworzyć ponownie i skorzystać z szans, których dotychczas nie mieliśmy. – mówi Paulina Maniecka, dyrektor projektu GARDENIA. Głównym założeniem tegorocznej edycji będzie zatem bogata ekspozycja, skupiona na różnorodności i nowościach branżowych, zwiększanie kompetencji osób funkcjonujących w branży ogrodniczej oraz skupienie na jakości zwiedzających. Mocnym punktem będą planowane strefy inspiracji oraz innowacyjna organizacja ekspozycji.
Jak było w ubiegłym roku?
Targi Gardenia 2023 odwiedziło 12 495 gości, również z zagranicy: Austrii, Białorusi, Czech, Chin, Niemiec, Estonii, Finlandii, Holandii, Łotwy, Litwy, Węgier, Mołdawii i Norwegii, w tym ok. 30 uczestników programu Hosted Buyers. Na targach stawili się przedstawiciele z większości sieci handlowych i dystrybucyjnych oraz największe centra ogrodnicze: Bricomarche, Auchan, Lidl, PSB Mrówka, Materiały Budowlane Wesołek, Jucca, Dino Polska, Smurfit Kappa, Puratos, Leroy Merlin, Obi, Bricoman czy Jula.
Co nowego w najbliższej edycji?
Polska Oferta Eksportowa
Od lat targi Gardenia to przestrzeń do spotkań na gruncie rodzimego biznesu. Ale nie tylko – to także idealna okazja do zaprezentowania oferty zagranicznym zwiedzającym. Polska Oferta Eksportowa to top of the top polskiej produkcji – najatrakcyjniejsze oferty najlepszych polskich firm branży ogrodniczej. Na targi przygotowany będzie przejrzysty i skondensowany zbiór propozycji pod sprecyzowaną grupę zwiedzających. Firma – produkt/usługa – przewaga konkurencyjna – kontakt. Tylko tyle i aż tyle, aby zacząć intratne relacje z nowymi odbiorcami.
Green Networking
Topowe polskie firmy oraz reprezentanci zagranicznych odbiorców będą zaproszeni na spotkanie branżowe. Celem tego koktajlowo-networkingowego wieczoru będzie nawiązanie i ocieplenie relacji, w atmosferze VIP ONLY, przy wyśmienitym jedzeniu, nastrojowej muzyce i w pięknych okolicznościach Alei Lipowej.
Hosted Buyers – kluczowi zwiedzający
Tegoroczne targi Gardenia mają ambicję stać się areną międzynarodowych spotkań. Organizator rozpoczął już proces pozyskiwania kontaktów zagranicznych, które otworzą dla polskich firm zupełnie nowe perspektywy. Kto został zaproszony?
- Pracownicy wyższego szczebla z topowych zagranicznych firm produkcyjnych
- Przedstawiciele europejskich sieci handlowych i dystrybucyjnych
- Członkowie zagranicznych stowarzyszeń, związków i izb branżowych
- Centra ogrodnicze z Polski i zagranicy, m.in. z Niemiec, Szwecji, Holandii, Bułgarii, Rumunii, Turcji, Włoch, Danii czy Słowenii.
Na ten moment zapowiedziało się niemal 70 uczestników z 12 krajów w ramach programu Hosted Buyers, co rokuje rekordową liczbą zagranicznych gości.
Będą to między innymi:
- Reprezentanci europejskiego stowarzyszenia EFSA – stowarzyszenie dostawców kwiatów i dekoracji, działa w celu zwiększenia globalnej konkurencyjności branży kwiatowej, ogrodniczej i lifestylowej. Misją EFSA jest dzielenie się przyszłymi trendami i wiedzą rynkową w celu zapewnienia dodatkowej wartości członkom i ich partnerom w branży ogrodniczej. Działania EFSA koncentrują się na trendach, rozwoju handlu detalicznego i zrównoważonym rozwoju.
- Dyrekcja Les Jardineries et Animaleries – związek zawodowy reprezentujący wyspecjalizowanych dystrybutorów produktów ogrodniczych i dla zwierząt domowych we Francji. Zrzesza większość niezależnych centrów ogrodniczych i sklepów zoologicznych, a także największe marki centrów ogrodniczych.
- Reprezentanci Tuinbranche Nederland – stowarzyszenie zrzeszające przedsiębiorców z całego sektora ogrodniczego. Jego członkami są dostawcy, hodowcy i sprzedawcy detaliczni. Reprezentuje cały łańcuch biznesowy i przemawia w imieniu szerokiego elektoratu.
- Właściciele szkółek, gospodarstw ogrodniczych, szklarni, farm ekologicznych – potwierdzeni goście z Holandii, Estonii, Rumunii, Włoch, Bułgarii, Serbii
- Właściciele centrów ogrodniczych
- Eksperci usprawniający działanie centrów ogrodniczych
- Producenci nasion i cebul kwiatowych
- Architekci krajobrazu
- Reprezentanci firm produkcyjnych i dystrybucyjnych z różnych sektorów ogrodnictwa
Działania mające na celu pozyskanie zagranicznych zwiedzających są w toku. Prowadzi się wiele rozmów i aktywności, które zwiększą atrakcyjność rozmów w czasie tegorocznej Gardenii.
Speakers’ Corner – wiedza poprzez rozmowę
Ponownie zorganizowana zostanie przestrzeń prelekcyjno-dyskusyjna, gdzie słuchacze-rozmówcy spotkają się z ekspertami marketingu w biznesie ogrodniczym. Dowiedzą się, w jaki sposób zorganizować centrum ogrodnicze, aby sprawnie funkcjonowało. Jak promować się lokalnie i globalnie, aby powiększać zyski ze sprzedaży. Poruszona też będzie tematyka sklepu internetowego i nowych trendów w biznesie, w szczególności tym online.
Przekrojowo przez ogrodnictwo
Ekspozycja, podobnie jak w roku ubiegłym, obejmie wszystkie sektory ogrodnictwa. Od oferty maszynowej, poprzez podłoża, nawozy, nawadnianie, nasiona, akcesoria ogrodnicze, aż po sektor florystyczny. Zmiana lokalizacji na pawilony 7, 7A, 8, 8A oraz 6 to nowy potencjał prezentacji oferty wystawców i wyjątkowa, zielona przestrzeń Alei Lipowej, w której ulokowane będą inspiracje i eventy dla zwiedzających.
Ogród nowoczesny, czyli jaki?
Motyw przewodni XVIII Targów GARDENIA to „Zielona przyszłość. Branża ogrodnicza nowej ery”. Będziemy pytać wystawców i ekspertów architektury krajobrazu, zieleni miejskiej i przydomowej, specjalistów i hobbystów – jaka zieleń nadchodzi? Minimalistyczna? Automatyczna? Naturalna czy projektowana? Jak przygotowuje się branża na zmiany klimatyczne? Jak reaguje na nowe oczekiwania konsumentów? Jakie centrum ogrodnicze ma szansę przyciągnąć i utrzymać dzisiejszego klienta? Na stoiskach wystawców zwiedzający zobaczą nowości na nadchodzący sezon utrzymane w ekologicznym duchu, najświeższe trendy i ciekawostki z branży.
Istotnym kontekstem będą odbywające się niemal jednocześnie, bo w dniach 15-17 października, Targi POLECO. Jest to największe i najważniejsze miejsce spotkań przedstawicieli instytucji legislacyjnych, samorządów oraz reprezentantów świata biznesu, nauki i edukacji bezpośrednio związanych z branżą ochrony środowiska i gospodarką komunalną. Targi odwiedzają przedstawiciele przedsiębiorstw m. in. gospodarki komunalnej, gospodarki odpadami, energetycznych, ciepłowniczych i wodociągowych, a także utrzymania zieleni miejskiej.
Szczegóły poszczególnych wydarzeń www.TargiGardenia.pl
Galeria fotografii z poprzedniej edycji: https://targigardenia.pl/pl/multimedia/