Tradycyjnie w przedostatnim dniu (w tym roku – 15 czerwca) pokazów FlowerTrials® międzynarodowa organizacja Fleuroselect ogłosiła wyniki konkursu FleuroStar. Zwycięzcą ostatniej edycji FleuroStar została mandewila (Mandevilla) Sundaville® ‘Double Blush Pink’ z firmy MNP/Suntory.
Odmiana inna niż wszystkie
Międzynarodowa organizacja Fleuroselect, skupiająca hodowców i producentów materiału wyjściowego roślin ozdobnych od 14 lat organizuje konkurs FleuroStar. Jego celem jest wyłonienie nowej odmiany z potencjałem rynkowym. Aby zwyciężyć, kandydatka do nagrody musi się wyróżniać wysokimi walorami ozdobnymi. Takimi, które wywołają zachwyt klientów w punktach sprzedaży.
W tym roku 40-osobowe jury zadecydowało o przyznaniu nagrody mandewili Sundaville® ‘Double Blush Pink’.
Mandewila Sundaville® ‘Double Blush Pink’
Grupa Sundaville® ma już ugruntowaną pozycję na rynku, a nazwa ta stała się niemal synonimem mandewili. Odmiana ‘Double Blush Pink’ ma podwójne, jasnoróżowe kwiaty z ciemniejszymi przebarwieniami. Bardzo licznie pokrywają roślinę i zdobią ją do jesieni. Kontrastują ze skórzastymi, ciemnozielonymi liśćmi. Rośliny te będą znakomitą ozdobą każdego tarasu. Mogą być sadzone w wiszących pojemnikach, jak i w dużych donicach przy podporach.
Rywalki
Konkurentkami zwycięskiej odmiany były w tym roku: papryka roczna (Capsicum annuum) Purple Sunset F1 z firmy Prudac, fuksja (Fuchsia) Ballerina ‘Arabesque’ z firmy Dümmen Orange, niecierpek Walleriana (Impatiens walleriana) ‘Glimmer Appleblossom’ z firmy Florensis, lantana zmienna (Lantana camara) ‘Playa Sun Juana’ zgłoszona przez firmę Selecta one i pelargonia rabatowa (Pelargonium zonale) ‘Solfaro Lisboa’ z firmy Brandkamp.
Jakie nagrody dla zwycięzcy?
Zwycięzca konkursu FleuroStar otrzyma duże wsparcie marketingowe. Nagrodami dla hodowcy mandewili Sundaville® ‘Double Blush Pink’ jest przede wszystkim popularyzacja odmiany na spotkaniach branżowych oraz materiały promocyjne ze strony organizacji Fleuroselect. Waterdrinker – hurtowy dostawca roślin ozdobnych sprzedający towar do międzynarodowych centrów ogrodniczych i kwiaciarni – oferuje promowanie tego produktu przez 3–4 tygodnie w Green Trade Center. Agencja marketingowa Pull Position przygotuje projekt marketingowy, który ma pobudzić sprzedaż tej mandewili. Z kolei firma DeschPlantpak w kolejnym numerze wydawanego przez siebie magazynu poświęconemu stylowi życia, zaprezentuje na łamach tegorocznego zwycięzcę konkursu.
O ubiegłorocznej zwycięskiej odmianie – petunii ogrodowej Bee’s Knees pisaliśmy w tym artykule