Kwiaty z dostawą. Czy w tym roku dadzą radę? Walentynkowe wyzwania w Wielkiej Brytanii.

kurier wiozący kwiaty
Fot. Pixabay

Wiadomości z Wielkiej Brytanii. Kupujący kwiaty na walentynki coraz częściej robią to w ostatniej chwili. Czy odpowiedzialne za to są „kwiaty z dostawą”?
A może kupujący zamiast kwiatów wybierają coś innego? 220 mln sprzedanych róż 14 lutego w 2023 r. chyba o tym nie świadczy. A jeśli nie kwiaty, to co?

Jedna z firm zajmujących się bardzo szybkimi dostawami kurierskimi opublikowała dane. Wynika z nich, że coraz więcej klientów nie kupuje kwiatów z wyprzedzeniem, ale robi to w dosłownie ostatniej chwili. Jeszcze niedawno standardem było kupowanie kwiatów dzień wcześniej by wręczyć je dnia następnego.

Kwiaty z dostawą zmieniają rynek

Od czasu popularyzacji firm kurierskich z bardzo szybkim dowozem ten schemat zaczął się zmieniać. Z jednej strony te firmy kurierskie wyszły naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy nie mają wiele czasu i z tego powodu odkładają zakup kwiatów na ostatnią chwilę. Z drugiej zaś strony, mając możliwość otrzymania przesyłki tak szybko, wybierają właśnie tę opcję.

Bukiet kwiatów zaprezentowany w opakowaniu wygladającym jak torebka. zdjęcie wykonane wkwiaciarnii
Warto mieć w swojej ofercie kompozycje gotowe do zakupu. Fot. K. Burek

Kwiaty z dostawą mogą być dostarczone bezpośrednio obdarowanej osobie albo trafić do kupującego. Mogą być dostarczone do domu, do pracy, albo nawet do… restauracji podczas walentynkowej kolacji.

Nic zatem dziwnego, że firmy kurierskie notują w walentynki wzrost obrotu dostaw na poziomie 10% rocznie. Jest to dla nich, tuż po świętach Bożego Narodzenia, najbardziej intensywny okres. Trend ten zdaje się, będzie rósł jeszcze przez kilka lat. Nie dotyczy on też tylko i wyłącznie kwiatów.

Nie tylko kwiaty z dostawą

Dla firm kurierskich walentynki to nie tylko dostarczanie kwiatów. Okazuje się, że niemal co dziesiąta osoba zamiast kwiatów wybiera dla swojej wyjątkowej osoby czekoladki. Podobna ilość, zamiast kupna kwiatów, woli przyrządzić walentynkową kolację.

Pudełko czekoladek i kwiaty w wazonie
Kwiaciarnie mogą zwiększyć sprzedaż wprowadzając drobne prezenty. Fot. Pixabay

Z tego względu w walentynki wzrasta liczba wykonywanych kursów z zakupami i to aż o 15%.
Co ciekawe, 1/4 klientów posiadających domowego pupila zamawia tego dnia coś dla niego. Są to najczęściej przysmaki lub zabawki.

Wyzwania dla branży

Walentynki od dawna było tym jednym z kilku świąt, do którego szczególnie trzeba było się przygotowywać. To dlatego, że od prawidłowego planowania i koordynacji zależy sukces sprzedaży i zadowolenie klienta.

Nowe trendy, wśród nich „dostępność kwiatów tu i teraz” stawia dalsze wyzwania. Z jednej strony należy dopracować współpracę z firmami kurierskimi lub samemu zadbać o sprawną dostawę. Z drugiej, należy odpowiednio zaprezentować opcje wyboru kwiatów i kompozycji online. Od ich odpowiedniego zaprezentowania będzie zależała decyzja zakupowa klienta.

Dobrym pomysłem zwiększającym zyski kwiaciarni oferującej kwiaty z dostawą jest poszerzenie jej oferty o drobne prezenty i czekoladki. Może nawet nie tylko dla ludzi, ale i dla czworonożnych podopiecznych.

Brak postów do wyświetlenia

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.